ورزش 1

ورزش 1

ورزش 1

طبقه بندی موضوعی

خواب شیرینی در دربی

دوشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۳۸ ب.ظ

وقتی تصویرش در اسکوربورد پخش شد باز متوجه نشد!

گفت‌وگو با کارگردان «فوتبال برتر» بعد از شکار صحنه چرت زدن شیرینی
ذاکر زاده
90: مهدی هاشمی، به عنوان تهیه کننده برنامه فوتبال برتر مسئول مستقیم و پخش زنده کلیه بازی‌های لیگ و طبعا داربی هفتاد و هفت است. روز جمعه کارگردان برنامه که در ورزشگاه آزادی حضور داشت موفق شد سعید شیرینی را در حال چرت زدن شکار کند همان طور که پیش تر کی‌روش را در این حالت شکار کرده بود. با مهدی هاشمی درباره برنامه روز جمعه و شکار این صحنه‌ها حرف زدیم که در ادامه می‌آید:
90: ظاهرا اقدامات حاشیه‌ای شما باز هم جنجال ایجاد کرده؟
چطور مگر، کدام اقدام حاشیه‌ای...؟
90: همین که صحنه چرت زدن سرپرست پرسپولیس را شکار کرده‌اید؟
جدا، جالب نیست در میان هیاهوی یکصد هزار هوادار و داد و فریادهای پی در پی علی دایی بر سر بازیکنان و تماشای هیجان مسابقه کسی بتواند چرت بزند.
90: حالا این مسئله اتفاقی بود؟
پیش از آغاز بازی در اتاق فرمان صحبت از موضوع چرت‌زدن کی‌روش در بازی‌های یکی دو هفته پیش شد و یکی از تصویربرداران اعزامی به ورزشگاه گفت مطمئن باش اگر امروز هم یک صحنه شبیه به آن پیش آمد، آن را شکار می‌کنم. وقتی انگیزه اش را دیدم او را مسئول همین صحنه‌ها کردم و دیدید چه لحظات نابی را شکار کرد.
90: این بازی نسبت به دیدارهای قبلی تفاوت خاصی داشت؟
از چه لحاظ؟
90: تماشاگران از شیوه فیلمبرداری و کارگردانی داربی 77 ناراضی بودند؟
مثلا در چه مواردی؟
90: صحنه‌های آهسته به اندازه کافی نشان داده نشد و تعدادی در لحظات حساس هم جا مانده بود یا تصویر مملو بوده از نماهای دور؟
باور کن ما همیشه برای بازی‌های لیگ با 8 دوربین برنامه‌ها را ضبط می‌کنیم و همین تعداد به طور کامل یک دیدار را پوشش می‌دهند اما با علم به اتفاقات حاشیه‌ای 12 دوربین به ورزشگاه آوردیم و یکی کلا وظیفه داشت که صحنه‌های حاشیه‌ای را شکار کند. به همین خاطر وقتی از شما می‌شنوم پخش صحنه آهسته و تعقیب توپ با اشکال رو به رو بوده و در اکثر مواقع دوربین‌ها جا مانده است تعجب می‌کنم.
90: چرا تعجب؟
چون معتقدم روز جمعه همه توقع دیگری از بازی داربی هفتاد و هفت داشتند که حاصل شد. حالا که از این وضعیت ناراضی هستند چه کسی بهتر از تلویزیون؟ می‌گوییم تلویزیون بازی را بد نشان داده و به همین خاطر داربی مثل همیشه به دل ما نچسبیده است.
90: مطمئن هستید این انتقادات فقط به خاطر قضیه‌ای است که عنوان کردید؟
بله خود بنده تا به حال فوتبال به این زشتی ندیده بودم.
90: سعید شیرینی تماس نگرفته که به خاطر این تصویر گلایه کند؟
نه او در ورزشگاه هم متوجه نشد و زمانی که حاضران در ورزشگاه با دیدن شیرینی سوت و جیغ می‌زدند هنوز داشت چرت می‌زد!
90: صحنه شکار چرت زدن کی‌روش هم کار شما بود؟
بله، آن صحنه را هم ما شکار کردیم البته واقعا به ارزش کار همکارانم واقف هستیم و در این مورد نهایت دقت را انجام می‌دهیم. اگر قرار است از روی این تصاویر کمیته انضباطی تصمیم بگیرد و حکم بدهد باید خیلی از مسائل را در نظر داشته باشی.
  • محمد یاوری

شیرینی در دربی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی