ورزش 1

ورزش 1

ورزش 1

طبقه بندی موضوعی

پیشنهاد

پنجشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۲، ۰۱:۲۲ ق.ظ

کد خبر : 1030056    زمان ارسال : چهارشنبه 1392/10/18 15:37

ساکت در نشست خبری اعلام کرد

پیشنهاد 160میلیاردی سازمان لیگ به صداوسیما


عضو هیات رییسه سازمان لیگ از درخواست 160 میلیارد تومانی سازمان لیگ برای حق پخش تلویزیونی مسابقه‌های لیگ برتر در فصل 94 - 93 از صداوسیما خبر داد.


محمدرضا ساکت در نشست خبری که برای تشریح سیاست‌های جدید سازمان لیگ و همچنین اقدامات آن تدارک دیده شده بود، اظهار کرد: سازمان لیگ درصدد است که با تشکیل اتاق‌های فکر، شفافیت و قدرتمندی مصوبات خودش را ارتقا بخشد. ما رویکردهای جدیدی را برای پیشبرد اهداف سازمان لیگ در نظر گرفته‌ایم که یکی از این مسائل پیگیری حقوق مادی و معنوی باشگاه‌های فوتبال است.
j
به گزارش ایسنا ، او ادامه داد: متاسفانه ما کمتر توانستیم در فوتبال‌مان به این موضوع بپردازیم. طبیعی است که پیگیری این حقوق هم از اهم کارهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد. قراردادهایی که در سازمان لیگ بسته می‌شود و در واقع آیین‌نامه این سازمان مبنای عمل برای باشگاه‌هاست. سازمان لیگ می‌تواند اقدام به عقد قراردادهای تجاری کند و عواید آن را بر اساس آیین‌نامه بین باشگاه‌ها تقسیم کند.

ساکت گفت: اولین اقدام موضوع حق پخش تلویزیونی بازی‌های لیگ بود که با توجه به محدودیت زمانی و این که هر سال بعد از تصویب بودجه صداوسیما، درخواست سازمان لیگ مطرح می‌شد، تلاش ما نتیجه نمی‌داد اما امسال سازمان لیگ قبل از تصویب بودجه صداوسیما در مجلس که در ذیل بودجه 93 بوده، برای گرفتن حق پخش اقدام کرده و رییس مجلس هم در تاریخ 4 دی ماه برای پیگیری این درخواست نامه‌ای به کمیسیون فرهنگی نوشته است. در آن نامه قید شده که حداقل 160 میلیارد تومان مطالبه سازمان لیگ و باشگاه‌ها برای حق پخش مسابقه‌های لیگ برتر در فصل 94 – 93 است. در واقع اگر غیر از این باشد، باشگاه‌ها و مسابقه‌های ما با چالش مواجه می‌شود و ممکن است موضوع به مسیری برود که حتی پخش بازی‌ها هم دچار مشکل شود.

عضو هیات رییسه سازمان لیگ در ادامه گفت: مطلب دوم، تبلیغات محیطی است که با توجه به اتمام قرارداد آن در فصل 94 – 93 در آینده‌ای نزدیک مزایده جذب پیمانکار جدید و یا ادامه کار با همین پیمانکار در روزنامه‌های ورزشی منتشر خواهد شد. با توجه به فرصت بزرگی که در این سرمایه‌گذاری وجود دارد سازمان لیگ تاکید بر برگزاری مزایده عمومی دارد و این موضوع مورد تصویب فدراسیون هم قرار گرفته است.

او ادامه داد: بحث دیگر این است که AFC و فیفا حقوق جدیدی را در قالب رسانه‌های جدید برای باشگاه‌ها تعریف کرده‌اند. بدین صورت که همه امکانات تلفن همراه و شبکه‌های مخابراتی جزو حقوق حقه فوتبال است و این حق متوجه سازمان لیگ و مجموعه فوتبال ماست. بر این اساس سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال جهت عقد قرارداد با اپراتورهای تلفن همراه اقدام کرده‌اند و من در اینجا افتخار دارم که برای اولین بار اعلام کنم در مرحله اول از این موضوع، قراردادی با شرکت همراه اول امضا شده که از این پس همراه اول تنها رسانه مخابراتی رسمی فوتبال ایران است که باشگاه‌ها و سازمان لیگ را تحت پوشش رسانه‌ای خود قرار می‌دهد. همچنین سامانه 6090 که ظرفیتی برای بهره‌برداری رسانه‌ای از فوتبال ماست، ایجاد می‌شود. ضمن اینکه قرارداد دیگری در مرحله مذاکره است که با شرکت ایرانسل منعقد خواهد شد و متعاقب آن در حوزه‌های مخابراتی دیگر هم از این فرصت استفاده می‌شود. در واقع هر محصولی که در فضای مخابراتی از فوتبال منتشر می‌شود متعلق به باشگاه‌ها و سازمان لیگ است.

ساکت در پاسخ به این سوال که مبلغ این قراردادها چقدر است، گفت: این قراردادها حتما بالای چندین 10 میلیارد است و مطمئنا به فوتبال ما کمک خواهد کرد.

او در ادامه گفت: بحث دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که مسئولان سازمان لیگ در حال تدوین هرم لیگ‌های مناطق دسته 3، دسته 2 ، دسته یک و لیگ برتر هستند تا ما به سمتی برویم که لیگ‌ها کوچک‌تر و حرفه‌ای تر شوند. البته فعلا برنامه‌ای برای کوچک کردن لیگ برتر وجود ندارد. همچنین در این طرح عدم خرید و فروش امتیاز تیم‌ها در لیگ‌های پایین مورد توجه است. تدوین برنامه لیگ در فصل آینده هم در دست انجام است که با توجه به اینکه در سال آینده بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا، جام ملت‌های 2015 و رقابت‌های قهرمانی امیدها وجود دارد مسئولان در تلاش هستند که تقویم منسجم و قابل قبولی را برای فصل بعد ارائه دهند. ضمن اینکه تا همین الان که من با شما صحبت می‌کنم، تاریخ نقل و انتقالات و زمان قرعه‌کشی فصل بعد مشخص شده است.

مدیرعامل سابق باشگاه سپاهان د رادامه گفت: طرح ارتقای کیفیت عملکرد ناظران لیگ در بازی‌ها هم در دست انجام است تا سطح نظارت‌ها تکنیکی‌تر و فنی‌تر شده و از شکل سنتی خود خارج شود. نکته آخر هم بحث اصلاح ساختار سازمان لیگ و چارت این مجموعه است که بعد از تصویب در هیات رییسه به فدراسیون فوتبال منعکس خواهد شد.

ساکت در پایان گفت: من از مجلس خواهش می‌کنم که آیین‌نامه طرح جامع باشگاه‌داری خصوصی که دو سال در کمیسیون فرهنگی در حال بررسی است، به سرانجام برسد. در آن طرح حمایت‌های خاصی برای باشگاه‌ها پیش‌بینی شده که مورد تصویب قرار بگیرد اما هنوز به صحن مجلس نیامده است. حتی در این طرح چگونگی کمک به صداوسیما برای دادن حق پخش تلویزیونی به فوتبال آمده است. به هر حال امروز هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی با چالش‌های زیادی در باشگاه‌داری مواجه هستند و باید به این مسائل به خوبی پرداخته شود.
  • محمد یاوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی