ورزش 1

ورزش 1

ورزش 1

طبقه بندی موضوعی

جام جهانی 2014

سه شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۳۶ ب.ظ

تساوی آبرومندانه ایران مقابل نیجریه

دیدار تیم‌های فوتبال ایران و نیجریه با نتیجه تساوی خاتمه یافت.

دیدار دو تیم ایران و نیجریه از ساعت 23:30 دقیقه به وقت ایران در ورزشگاه بایکسادای شهر کوریتیبا آغاز شد و این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

علیرضا حقیقی، سیدجلال حسینی، امیرحسین صادقی، مهرداد پولادی، پژمان منتظری، جواد نکونام،‌ آندرانیک تیموریان، اشکان دژاگه، خسرو حیدری، احسان حاج‌صفی و رضا قوچان‌نژاد 11 بازیکن ایران برای بازی با نیجریه بودند.

قضاوت این دیدار را کارلوس ورا از اکوادور به عهده دارد.

نیمه اول:

نیمه اول این دیدار توسط بازیکنان ایران آغاز شد.

در دقیقه 3 نیجریه‌ای‌ها با یک شوت دروازه ایران را هدف گرفتند اما علیرضا حقیقی این توپ را مهار کرد.

ملی‌پوشان با پاسکاری‌های مداوم سعی می‌کردند که به دروازه سبزپوشان نیجریه نزدیک شوند.

در دقیقه 6 موسی از سمت راست حرکت کرد اما مقاومت مدافعان ایران باعث شد تا درنهایت اوت به سود کشورمان اعلام شود.

در دقیقه 7 بازی نیجریه‌ای‌ها یک ضربه کرنر به دست آوردند و علیرضا حقیقی برای گرفتن توپ بیرون آمد و موسی روی توپ اثر گذاشت و وارد دروازه شد اما پیش از آن داور با سوت خود اعلام خطا کرد.

در دقیقه 8 نیجریه‌ای ها یک بار دیگر حمله کردند و مدافعان ایران جا ماندند و نزدیک بود دروازه ایران باز شود اما دفع ناقص منتظری باعث شد بازیکنان نیجریه در پشت محوطه صاحب توپ شوند که این توپ هم به شکل خطرناکی از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

پس از این موقعیت بازیکنان ایران سعی کردند تا دوباره بازی را در دست بگیرند.

در دقیقه 13 بازی داور روی توپی که قوچان‌نژاد و بازیکن نیجریه برای زدن آن بلند شده بودند به سود ایران اعلام خطا کرد. این توپ را دژاگه ارسال کرد اما کسی در محوطه جریمه از آن استفاده نکرد.

یکبار دیگر در دقیقه 18 بازی توپی روی دروازه ایران آمد اما حقیقی باز هم این توپ را در اختیار گرفت.

در 20 دقیقه ابتدایی بازی بیشتر مالکیت توپ و میدان در اختیار نیجریه بود.

نیجریه‌ای‌ها سعی کردند از سمت راست حمله کنند اما مدافعان توپ را دفع کردند و در برگشت این توپ به دژاگه رسید و این بازیکن روی خط محوطه جریمه نیجریه در برخورد با بازیکن حریف نقش بر زمین شد اما داور اعتقادی به خطا نداشت.

دو تیم احتیاط را در دستور کار خود قرار داده بودند و از همین رو دقایق زیادی از این بازی بدون صحنه حساس دنبال شد. در دقایقی از بازی هم نیجریه‌ای‌ها سعی داشتند از کناره‌ها نفوذ کنند اما مدافعان ایران مانع از پیشروی آنها می‌شدند.

در دقیقه 30، اوبابونا که با مصدومیت مواجه شده بود جای خود را به جوزف یوبو داد.

نیجریه‌ای‌ها در دقیقه 31 از جناج چپ صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند و موسی این توپ را به سمت دروازه حقیقی زد و دروازه‌بان کشورمان این توپ را به کرنر فرستاد.

ایرانی‌ها دقایقی روی دروازه نیجریه فشار آوردند و قوچان‌نژاد قصد نفوذ داشت که توپش را به کرنر فرستادند. در دقیقه 34 دژاگه این توپ را ارسال کرد و در ادامه ضربه سر قوچان‌نژاد به شکل خطرناکی از سوی دروازه‌بان حریف دفع شد.

نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

نیمه دوم:

سبزپوشان نیجریه این نیمه را آغاز کردند.

نیجریه‌ای‌ها در این نیمه بیشتر سعی می‌کردند از سمت راست حمله کنند. در دقیقه 48 از همین منطقه صاحب کرنر شدند و این ضربه توسط تیموریان دفع شد و به اوت رفت. حریف ایران از این اوت هم نتوانست استفاده کند.

در دقیقه 50 روی یک کار تیمی که حاج صفی پایه گذار آن بود تیم ملی صاحب موقعیت شد و قوچان‌نژاد با یک شوت دروازه اینیاما را تهدید کرد اما توپ او با اختلاف نه چندان زیاد به بیرون رفت.

دو دقیقه بعد ایران صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و دژاگه این توپ را ارسال کرد و در شلوغی محوطه جریمه به نظر می‌رسید که توپ به دست بازیکنان نیجریه برخورد کرده باشد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

آمه‌او‌بی در دقیقه 52 به جای موززی به بازی آمد که نفودهای زیادی را انجام می‌داد.

آمه‌او‌بی پس از ورود خود در دقیقه 54 یک نفوذ داشت اما سانتر او توسط مدافعان ایرن به کرنر تبدیل شد و باز هم تیموریان ضربه اول را زد و این توپ را دفع کرد.

در دقیقه 56 حیدری از سمت راست نفوذ و توپ را روی دروازه نیجریه ارسال کرد اما دروازه‌بان نیجریه اولین نفری بود که به توپ رسید و آن را دفع کرد.

دقیقه 61، با سانتر دیگری از سمت راست توسط حیدری همراه بود اما در محوطه کسی نبود که از آن بهره ببرد.

قوچان‌نژاد در دقیقه 63 از میانه‌های میدان اقدام به شوت‌زنی کرد اما توپ او به بیرون رفت.

نیجریه‌ای‌ها با پاس‌های کوتاه سعی می‌کردند روی دروازه ایران خلق موقعیت کنند اما ایرانی‌ها با گرفتن توپ دست به یک ضد حمله زدند که حاصلش یک کرنر در دقیقه 65 بود. دژاگه این توپ را ارسال کرد اما در طرف دیگر زمین توپ به پولادی رسید و در نهایت تیم ملی در گوشه زمین صاحب یک ضربه ایستگاهی شد.

حاج صفی این توپ را ارسال کرد که دفع شد. در برگشت ملی‌پوشان سعی کردند به گل برسند اما در نهایت توپ با شوت قوچان‌نژاد به بیرون رفت.

سرمربی نیجریه سومین تعویض خود را در دقیقه 69 انجام داد و اودمینگ به جای عزیز به میدان آمد.

در دقیقه 70 موسی از سمت چپ دروازه ایران ضربه کرنری را ارسال کرد که باز هم با مقاومت مدافعان تیم ملی کشورمان به بیرون رفت.

دروازه تیم کشورمان با ضربه سر مهاجم نیجریه تهدید شد اما توپ این بازیکن با دخالتی که صادقی داشت در دقیقه 71 به اوت رفت.

آندرانیک تیموریان در دقیقه 75 اولین بازیکن تیم ملی ایران بود که در جام بیستم کارت زرد گرفت.

علیرضا حقیقی در دقیقه 76 شوت اونازی را مهار کرد.

مهرداد پولادی در دقیقه 77 از سمت چپ توپی را روی دروازه ارسال کرد اما اشکان دژاگه نتوانست به موقع بپرد و به این توپ ضربه بزند.

یک دقیقه بعد کارلوس کی‌روش این بازیکن را تعویض کرد و علیرضا جهانبخش جایگزین او شد.

در دقیقه 81 ملی‌پوشان باز هم با چند پاس سعی در ایجاد موقعیت داشتند پولادی پشت محوطه جریمه تیموریان را صاحب توپ کرد و این بازیکن دروازه را هدف گرفت اما شوت به بیرون رفت.

در دقیقه 89 کارلوس کی‌روش مسعود شجاعی را به جای خسرو حیدری به میدان آورد ت دومین تعویض ایران هم انجام شود.

در دقیقه 90 نیجریه از سمت چپ نفوذ کرد و پولادی توپ را به کرنر فرستاد و در برگشت روی فشار نیجریه یک کرنر دیگر هم به سود این تیم اعلام شد.

در نهایت این بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت تا تیم ایران به اولین امتیاز خود در این رقابت‌ها دست یابد و همچنین اولین تساوی جام بیستم رقم بخورد.

  • محمد یاوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی