ورزش 1

ورزش 1

ورزش 1

طبقه بندی موضوعی


تک بازی سوپر کاپ آلمان از ساعت 23:00 شب گذشته بین بایرن مونیخ قهرمان بوندس لیگا و بورسیا دورتموند در ورزشگاه زیگنال ایدونا پارک دورتموند و در حضور 80 هزار تماشاگر برگزار شد.

این مسابقه به نوعی یادآور جدال حساس و تمام آلمانی این دو تیم در ورزشگاه ومبلی و در فینال لیگ قهرمانان اروپا بود که با پیروزی دو بر یک باواریایی‌ها و پنجمین قهرمانی آنها در لیگ قهرمانان خاتمه یافته بود.

از دیگر نکا
ت مهم این دیدار مهم هدایت بایرن توسط پپ گواردیولا سرمربی سابق بارسلونا بود که جایگزین یوپ هاینکسی شده است که در فصل اخیر تمام عناوین قهرمانی را به بایرن هدیه داد و سه‌گانه تاریخی را برای باواریایی‌ها فتح کرد و حال گواردیولا می‌بایست ادامه دهنده راه پر افتخار این مربی کاربلد باشد.

در این بازی حساس بایرن مونیخ با ترکیب استارک، لام، فن بویتن، بواتنگ، آلابا، روبن، کروس، تیاگو آلکانترا، شکیری، ماندزوکیچ و مولر به مصاف دورتموند رفت و در ترکیب اولیه دورتموند نیز وایدن فالر، هوملس، سوبوتیچ، اشملسر، نوری شاهین، بلاژیکوفسکی، بندر، رویس، گروس کروتس، گوندوگان و لواندوفسکی قرار گرفته بودند و هدایت این تیم نیز بر عهده یورگن کلوپ مربی خوش‌ فکر بود.

نیمه اول این دیدار با تک گل زودهنگام مارکو رویس در دقیقه 6 به سود بورسیا دورتموند به پایان رسید.

اما در نیمه دوم و در دقیقه 54 بود که آرین روبن بازی را به تساوی کشاند اما خوشحالی بایرنی‌ها زیاد طول نکشید و در دقیقه 56 با گل به خودی فن بویتن بازی دو بر یک به سود دورتموند شد و یک دقیقه بعد گوندوگان اختلاف را به عدد دو رساند و دورتموند را سه بر یک پیش انداخت.

هفت دقیقه بعد و در دقیقه 64 باز هم روبن با گلزنی خود اختلاف را به حداقل رساند و نتیجه را سه بر دو کرد ولی در دقیقه 86 مارکو رویس با زدن گل دوم خود و گل چهارم دورتموند نتیجه را چهار بر دو کرد تا دورتموند با این پیروزی قهرمان سوپرجام آلمان شود و انتقام فینال لیگ قهرمانان را نیز از بایرن بگیرد.

همچنین پپ گواردیولا نیز با این شکست در کسب اولین جام با باواریایی ها ناکام ماند.

  • محمد یاوری

نظرات  (۱)

Salam aliiiii boooood
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی