ورزش 1

ورزش 1

ورزش 1

طبقه بندی موضوعی

استقلال از صعود به فینال آسیا بازماند

پنجشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۳۷ ق.ظ

استقلال با تساوی دو بر دو برابر سئول کره جنوبی

و در مجموع دو دیدار رفت و برگشت شکست

چهار بر دو از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد تا

رویای قهرمانی یک تیم ایرانی در این رقابت‌ها

دوباره بر باد برود. 

دیدار استقلال و اف سی سئول از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه تساوی دو بر دو به پایان رسید اما به خاطر باخت دو بر صفر استقلال در دیدار رفت، نماینده ایران نتوانست به دیدار نهایی صعود کند. گل‌های استقلال را ساموئل و قاضی در دقایق 50 و 75 و گل‌های اف سی سئول را ها دائه سونگ و کیم جین کیو در دقایق 37 و 78 (از روی نقطه پنالتی) برای تیم کره‌ای به ثمر رساندند.

در ابتدای نیمه نخست این دیدار، آبی‌های ایرانی بازی به مراتب برتری را نسبت به رقیبشان ارائه دادند و بیشتر از حریف کره‌ایشان بر توپ و میدان حاکم بودند. نخستین فرصت بازی را هم آنها از روی یک ضربه کرنر در دقیقه سوم بدست آوردند. ارسال یک کرنر برای جمشیدیان، این بازیکن را مجبور کرد با یک حرکت نمایشی توپ را به سمت دروازه اف سی سئول بزند که این شوت با اختلاف اندکی راهی اوت شد.

در ادامه و در دقیقه هشتم پاس چیپ مجیدی مقابل اکبرپور افتاد که این بازیکن هم با یک پاس جمشیدیان را درون محوطه جریمه صاحب توپ کرد که شوت جمشیدیان پس از برخورد به مدافع کره‌ای‌ها با اختلافی اندک راهی کرنر شد اما داور عربستانی اعتقاد داشت توپ به اوت رفته است.

در دقیقه سیزدهم شوت سنگین اکبرپور از پشت محوطه اف سی سئول با اختلافی اندک راهی اوت شد اما در دقیقه 14 این دیدار، حمله اف سی سئولی‌ها می‌رفت تا یک گل را برای آنها به ارمغان داشته باشد که واکنش خوب رحمتی مانع از فروپاشی دروازه شد و در ضد حمله آبی‌ها بهترین فرصت نیمه نخستشان را بدست آوردند. در این صحنه مجیدی درون محوطه جریمه شوتی را به سمت دروازه اف سی سئول زد که بعد از برخورد به مدافع اف سی سئول، مجددا برابر مجیدی توپ افتاد و او با یک پاس بسیار خوب سیاوش اکبرپور را صاحب موقعیت تک به تک کرد که تعلل لحظه‌ای مهاجم استقلال موجب شد یک مدافع کره‌ای خود را روی توپ او بیاندازد و شوت اکبرپور به این ترتیب بلوکه شد.

در دقیقه هجدهم بار دیگر شوت سیاوش اکبرپور می‌رفت تا خطرساز شود که ضربه او با فاصله‌ای اندک از بالای دروازه کره‌ای‌ها راهی اوت شد.

در دقیقه 26 این دیدار، برگشت یک کرنر ارسالی از آبی پوشان روی پای پژمان نوری افتاد که شوت سنگین او با برخورد به مدافع اف سی سئول راهی کرنر شد.

در دقیقه 35 سرخیو اسکودرو می‌توانست دروازه استقلال را باز کند. شوت فنی او از گوشه محوطه جریمه استقلال از کنار دروازه آبی‌ها به شکلی خطرناک راهی اوت شد. اما این پایان کار نبود و ها دائه سونگ در دقیقه 37 گل نخست اف سی سئول را به ثمر رساند. شوت فنی این بازیکن از پشت محوطه جریمه استقلال به صورت چیپ، دور از دستان رحمتی وارد دروازه استقلال شد تا حساب کار یک بر صفر به سود اف سی سئول شود.

در ادامه تلاش آبی ها برای تغییر نتیجه بی ثمر ماند و نیمه اول با حساب یک بر صفر به سود اف سی سئول به پایان رسید.

با آغاز نیمه دوم محمد قاضی به جای خسرو حیدری به میدان آمد و همین تعویض به روند تهاجمی استقلال سرعت بخشید و در حالیکه تنها سه دقیقه از آغاز نیمه دوم گذشته بود، فرهاد مجیدی در شرایطی تک به تک صاحب توپ شد که ضربه بی دقت این بازیکن از بالای دروازه اف سی سئول راهی کرنر شد.

در ادامه و در دقیقه 50 شوت محمد قاضی در محوطه جریمه اف سی سئول را دروازه بان کره ای به زیبایی راهی کرنر کرد اما این پایان کار نبود و این ضربه کرنر را ساموئل با ضربه سر خود به گل تبدیل کرد تا حساب کار یک بر یک مساوی شود.

دردقیقه 52 بار دیگر استقلالی‌ها تا آستانه گلزنی پیش رفتند و ارسال یک ضربه کاشته از سوی بیک زاده با شوت مجیدی همراه شد که ضربه این بازیکن با برخورد به بغل دروازه اف سی سئول راهی اوت شد.

در ادامه این دیدار تیم اف سی سئول در یک ضد حمله و در دقیقه 55 روی اشتباه عمران زاده در جاگیری نزدیک بود به گل برسد اما ضربه سر دژان دامیانوویچ با اختلافی اندک از کنار دروازه استقلال به شکلی خطرناک راهی اوت شد.

در دقیقه 61 بار دیگر اشتباه عجیب عمران‌زاده در پاس دادن می‌رفت تا کار دست آبی‌ها بدهد که این بار خودش و بیک زاده بسرعت توپ را مقابل دامیانوویچ ربودند.

در دقیقه 69 ضدحمله خوب از اف سی سئولی‌ها می‌رفت تا دروازه استقلال را برای بار دوم باز کند اما شوت سنگین مهاجم این تیم در محوطه جریمه استقلال با خوش شانسی آبی‌پوشان به تیرک خورد و یک دقیقه بعد از این موقعیت، فرهاد مجیدی از گوشه محوطه جریمه اف سی سئول شوتی را روانه دروازه حریف کرد که پس از برخورد به بغل دروازه تیم کره‌ای راهی اوت شد.

در دقیقه 73 بعد از یک سلسله اشتباهات فردی بازیکنان استقلال که با برهانی آغاز و با صادقی به پایان رسید، دژان دامیانوویچ در شرایطی تک به تک شوتی را به سمت دروازه استقلال زد که با واکنش خوب رحمتی این توپ راهی به دروازه پیدا نکرد.

اما در دقیقه 75 محمد قاضی روی خلاقیت فردیش به موقعیت خوبی پشت محوطه جریمه اف سی سئول رسید و ضربه نخستش به تیرک دروازه برخورد کرد اما در برگشت با ضربه ای دقیق دروازه اف سی سئول را برای بار دوم باز کرد تا حساب کار دو بر یک به سود آبی‌ها شود.

در ادامه و در دقیقه 78 اشتباه بچه گانه عمران زاده، یک پنالتی به اف سی سئولی ها داد که این ضربه را کیم جین کیو به کنج دروازه استقلال زد و گل تساوی این دیدار را به ثمر رساند.

در دقیقه 82 فرهاد مجیدی در موقعیتی تک به تک نتوانست توپ را به گل تبدیل کند و ضربه او را دروازه بان کره ای بخوبی دفع کرد. مجیدی امروز یکی از بازی‌های ضعیف خود را ارائه کرد.

در ادامه تلاش استقلال برای تغییر نتیجه بی ثمر ماند و بازی با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

تعداد تماشاگر: 88 هزار نفر

تیم داوری: خلیل الغمدی از عربستان، بدر علی الشومرانی و حامد سلیمان.

کارت زرد: جمشیدیان از استقلال، دژان دامیانوویچ از اف سی سئول.

ترکیب استقلال:

مهدی رحمتی، خسرو حیدری ( محمد قاضی 45)، جی لوید ساموئل، امیرحسین صادقی، هاشم بیک زاده، فرهاد مجیدی، پژمان نوری (آرش برهانی 71)، سیاوش اکبرپور، حنیف عمران زاده، احمد جمشیدیان و پژمان منتظری.

ترکیب اف سی سئول:

کیم یونگ دائه، کیم جو یونگ، چا دو ری، کیم جین کیو، کیم چیوو، سرخیو اسکودرو، دژان دامیانوویچ، مولینا اوربه، ها دائه سونگ، گو یوهان، کوه میونگ جین (یون ایلوک 68).

  • محمد یاوری

نظرات  (۱)

  • محمدرضا یک دانشجو...
  • سلام
    خوبی
    چه خبرا
    حیف شد که بازم یه تیم ایرانی تا این مرحله پیش اومد ولی متاسفانه حذف شد
    پاسخ:
    ممنون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی